Jak zmniejszyć ryzyko kontuzji podczas biegania?

Bieganie to sport o szeregu korzyści zdrowotnych. Biegamy dla wielu powodów. Chcemy poprawić swój wygląd, zrelaksować się, pomyśleć o swoich zmartwieniach w samotności. Tak naprawdę każdy powód, dla którego zaczynamy uprawiać jakiś sport, jest dobry. Bieganie, mimo że miłe i przyjemne, może też być przyczyną kontuzji, najczęściej są to naderwania lub naciągnięcia mięśni, zdarzają się też odciski lub bolesne zakwasy. Aby uniknąć kontuzji i innych nieprzyjemnych dolegliwości powinniśmy zadbać o kilka rzeczy przed przystąpieniem do treningu. Oczywiście powinniśmy mieć dobrej jakości buty do biegania, gdyż to od nich w głównej mierze zależy, czy nabawimy się kontuzji, czy nie. Warto też postawić na rozgrzewkę, rozciąganie tuż przed bieganiem. Wówczas mięśnie przygotowują się do intensywnego wysiłku. Pamiętaj też, że bieg zaczynamy od truchtu, a później zwiększamy tempo. W ten sposób codzienne treningi można odbywać bez najmniejszej obawy o kontuzje czy zwykłe, ale zawsze nieprzyjemne zakwasy.

https://medpolonia.com.pl/specjalizacje/rehabilitacja-dziecieca

 

Podziel się 🙂

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.