Witamina C – nieco wiedzy

Witamina c jest dziś najbardziej popularną witaminą. Nie istnieje toż zaskakujące, albowiem organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, że witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem oraz innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm i nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, ponieważ witamina C jest niezbędna do tworzenia kolagenu. Ilekroć dana osoba posiada skaleczenie lub uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez wystarczającej ilości witaminy c byłoby to prawie niemożliwe. Kolagen pełni wiele prac w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, i nie byłby w stanie tegoż uczynić bez odpowiedniej ilości witaminy C.

Witamina c jest też przeciwutleniaczem dla organizmu i pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy oraz minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, żeby zmaksymalizować swoją użyteczność. Im więcej witaminy c ma organizm, tymże czystsza jest jego ochrona przed przeziębieniami i innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c że nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce oraz warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają znacznie wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają wysoką zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne zawierają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest jednym z najbogatszych źródeł witaminy c, jeśli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym doskonalsza jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, więc dużo warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeśli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze bądź szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej zawartości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców oraz warzyw dziennie, jeżeli są one spożywane na surowo lub szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, aby zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Natomiast przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, że być wystarczająca. Jeżeli jednakże dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie posiada niebezpieczeństwa zbyt wielkiej liczbie witaminy c, bowiem organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/

Podziel się 🙂

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.