Kategorie
Zdrowie

Waga oddechu i nie tylko

https://www.makijaz.info.pl/wim-hof-kim-jest-i-jakie-ksiazki-warto-przeczytac/

Hartowanie
Naturalne hartowanie organizmu jest nieocenionym środkiem na zapewnienie sobie mocniejszej odporności. A co jeszcze fajniejsze – jest to sposób prosty i do tego zupełnie darmowy. Kiedy za suplementy na odporność trzeba wydawać niemałe pieniądze, tak hartowanie organizmu nic nikogo nie kosztuje. Problemem jest jedynie to, że trzeba poświęcić na nie trochę czasu. Jest to jednak niewielki problem. Wystarczy bowiem każdego dnia przeznaczyć te dziesięć albo kilkanaście minut na zastosowanie wybranej metody hartowania.

Na czym polega hartowanie? Oczywiście jest kilka czy nawet kilkanaście technik hartowania organizmu, jednakowoż – jeśli nigdy wcześniej nie miało się z nimi do czynienia – warto zacząć swoją przygodę z hartowaniem od czegoś prostego i nie aż tak mocno nieprzyjemnego. Nie dla każdego człowieka odpowiednie będzie morsowanie. Zwyczajny człowiek może mieć bowiem kolosalne trudności z zanurzeniem chociażby jednej nogi w zimnej wodzie. Nie warto zatem od razu rzucać się na głęboką wodę. Efektywne hartowanie organizmu równie dobrze można też przeprowadzić w domowych warunkach. Jak zatem to uczynić?

Tak naprawdę potrzebna jest do tego wyłącznie łazienka. A dobrze zrealizowane hartowanie zadziała nawet lepiej niźli suplementy na wzmocnienie organizmu, więc warto stosować je codziennie. A jak to robić? Domowe hartowanie polega po prostu na przemiennym polewaniu ciała ciepłą i zimną wodą. Wystarczy to robić podczas porannego lub wieczornego prysznica, żeby nie tracić na to dodatkowego czasu. Chociaż trzy czy cztery razy należy zmienić temperaturę wody, aby zabieg przyniósł dobre rezultaty. Takie hartowanie spokojnie można czynić codziennie. Wspaniale zadziała na układ odpornościowy. Hartowanie powinno odbywać się w obecności kogoś.

Oddech
Funkcjonuje mnóstwo sposobów relaksacji, wyciszenia, skupienia, odcięcia od nachalnych myśli. Jedną z nich jest mindfulness, czyli po prostu, mówiąc w naszym języku, uważność. Osadź się w tu i teraz i skup się na swoim oddechu.
Skoncentruj się na tym co tu i teraz, a wszystkie myśli, które przejdą przez twoją głowę w tym procesie, będą dużo bardziej zracjonalizowane. Może ich pojawić się niemało. Nie myśl o innych ludziach, o opiniach, o cudzych powodzeniach. Ty także możesz niemało osiągnąć. Dopóki wszelako nie skoncentrujesz się na sobie, nic z tego nie ziści się.
Wielokroć nasze myśli uciekają. Zazwyczaj w dwa znajome nam znakomicie kierunki. Albo zgłębiamy przeszłość i przeważnie w sposób pejoratywny, wyrzucając sobie wiele spraw, decyzji. Drugi kierunek, to oczywiście przyszłość. Martwimy się, co będzie dalejdalej z naszym życiem. Rozmyślamy o planach, może zmianie, pieniądzach. Jak odwiedzają Cię natarczywe myśli, usiądź wygodnie. Skoncentruj się na oddechu.
Proces uważności, czy jeśli preferujesz, mindfulness, nie anuluje wszystkich twoich problemów. Wszakże codzienne, kilkuminutowe świadome oddychanie może dać naprawdę długofalowo wspaniałe rezultaty dla twojej psychiki i podejścia do życia. Spróbuj. Nic nie tracisz, możesz jedynie zyskać. Zwłaszcza w tym zagonionym świecie taka praktyka jest na wagę złota.

Medytacja
Medytacja rozumiana jako skupienie uwagi na Bogu, skupienie się na modlitwie, jest wspaniałą łaską daną przez Stworzyciela osobom nawróconym. Medytacja rozumiana jako wyciszenie się, uciszenie myśli, może to być na przykład kontemplacja piękna przyrody, jest czymś, co może pomóc w odprężeniu psychiki, zebraniu sił intelektualnych, nabraniu dystansu do spraw codziennych. Natomiast techniki religii wschodnich, jak chociażby mantrowanie, są rzeczą złą, albowiem w  przypadku osób wierzących w miejsce zaufaniu Bogu jako źródłu życia i miłości stawiają jakąś niesprecyzowaną samoświadomość i inne rzeczy niezgodne z chrześcijaństwem a w przypadku osób niewierzących mogą blokować poznanie Stwórcy.

Podziel się 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.